ב"חושך מצרים", חלק מהימים, אי אפשר היה לזוז.
גם בחושך שנופל לו פתאום על בית
יש קיפאון, הלם, שוק, חרדה,
הכחשה, האשמה, פחד, היסטריה
בלבול, לחץ, אלם, מצפון וחוזר חלילה
…
גם אצל משפחת ג. זה קרה
בהתחלה הם אפילו לא ידעו
הם רק הרגישו [וטוב שכך]
שמוישי שלהם משתנה
המחנך אמר: "בעיית התנהגות חמורה"
היועץ התריע: "היזהרו מנשירה"
ורק אחרי שהם הגיעו איתו לאבחון קשב תמים
לא נותרה לי ברירה, אלא לשתף במה שקרה…..
—
למוישי לא היו מילים
ולהוריו, עד אז, לא היו כלים.
"אם רק היינו יודעים לראות, לשאול"
"לו היו לנו איתותים"
"חבל שהחמצנו, זמן כל כך קריטי, שלא היינו …."
"הלוואי והיינו מחזירים את הגלגל ולומדים לפני בתפילה שאף פעם לא יקרה"
—
את הגלגל לא ניתן להשיב
אבל חכמים לומדים משגיאות של אחרים
והמסר של ההורים של מוישי חד:
אל תתנו ללחץ החיים לפטור אתכם מערנות;
אל תתנו לחוסר מודעות לעשות שמות אצל הילדים שלכם;
אל תתנו לערוצי תקשורת חסומים לנתק ממכם את הילדים;
אצלי זה קרה – אנא, שאצלכם זה לא יקרה!
הערכה תדריך אתכם ההורים לשים לב לאיתותים אצל הילדים, ויותר מכך: היא תדריך אתכם כיצד ליצור אווירה חמה וקרבה רגשית אל הילדים שלכם, כדי שהם ישתפו אתכם בכל מה שקורה להם, לטוב ולמוטב! בזכות ערכת "הורות ומוגנות" כל ילד יכול להגיע "הביתה" אם חלילה קרה משהו…. הערכה להורות ומוגנות, שפיתחתי אחרי שנות ניסיון רבות, מיועדת להורים שרוצים להיות בטוחים שהם עשו הכול וכדי שלא יצטערו כאשר חלילה יהיה מאוחר.בשביל ליצור גם מניעה וגם תשתית שתאפשר לילדים לבוא אליכם, לשתף אתכם ולהפוך אתכם לכתובת הראשונית בכל צורך. |
כל התכנים, הכלים ומענה לשאלות נוספות שמטרידות אותך |
"החומר על המוגנות ממש רלבנטי, מנגיש את הנושא בצורה ברורה, מחייבת ומאפשרת התקרבות, התבוננות, והתייחסות מתאימה [אסתר ברגמן, פסיכולוגית ומטפלת משפחתית]