להפוך פחד לדחף/חנה ליינר

להפוך פחד לדחף- מאת ח' ליינר/ יועצת ומנחת הורים מוסמכת

כל שינוי שאני עושה מביא איתו פחד,
כשאני רוצה לזהות את היעוד שלי. עולה מייד התמרור :”פחד”
אם אין לי פחד סימן שהשטח כבוש. עברתי כבר את היעד פחד זה רגש אנרגיה וכשמשתמשים בו ל:
דחף
הופכים את הפחד- לדחף התוצאות כבירות.
יש להתיידד עם הפחד ולא לפחד ממנו,
כשמזהים את היעוד מחליפים פחד בהתרגשות.
הפחד מראה לי שאני חוששת להיכשל וכשלוקחים אותו כאתגר עוד יעד בהתפתחות שלי. . יעוד
להתגברות. להצלחת משימה.
מסקנה: הפחד מביא להתרגשות. אני עושה שינוי. ואז יש קידום,התייעלות,. וממילא התפתחות אישית. צמיחה.
התנסות בקפיצה על מכשולים מביאה סיפוק. והחלשות הפחד בעתיד.
כנאמר: “חזק ויאמץ ליבך וקווה אל ד. ‘”.כשאדם מתחזק. לא מפחד.בוטח בו.מאמץ ד’ את ליבו..
דוגמאות:
ילדה חוששת מאירוע יום הולדת בגן, למרות שזה בהעדר הורים.
אם הצלחנו להפיג לה את הפחדים לא תחשוש גם מדברים נוספים, יעמדו לה הכלים במישורים
נוספים.
כאדם שעומד ברמזור במטרה לעבור. :
באדום הוא עוצר. חושב. איך לכבוש את היעד, איך לעבור את המשימה בלי לפחד, ללא כשלון. מפלה
דריסה, תאונה, בלי להיפגע מרכב חולף, בלי להינזק בהתנגשות..
בצהוב מתכונן.
מרגיע עצמו. על ידי:
נשימות עמוקות. שחזור האירוע , חש שהגרוע מכל קל יותר מהפחד,
מדמיין לעצמו בדמיון מודרך שפת ים רגוע והוא שוכב מול שמש מחממת וצפורי שיר מציצות לו
שירים עליזים. רגועים.

מתפלל לכל יכול.
בוטח באבא שמושך בחוטים שיעשה עבורו את הטוב בעיניו. גם כשלא רואה איך.
ואז צועד בבטחה ברמזור ירוק, שועט קדימה ליעד הנכסף. למטרה שרצה להגיע, ללא חשש, ללא
מורא ופחד, הוא כובש את היעד שהציב לעצמו. חוצה את כביש.חייו בשלום.
הוא כבר לא מפחד.


בס”ד כלים מעשיים איך לנטרל פחדים.


הילדה שחוששת ממסיבת יום הולדת של עצמה.
1. מניחים דובי במרכז החדר.
יש קהל צופים משתתפים. האחיות. האמא. אולי חברה.
שואלים אותו שאלות סימולציה :
הדובי שמח מהמסיבה? הוא נהנה?
ממה? מה הכי כיף לו? הוא פוחד?
כי הוא חושש לשבת לבד מול כלם?
מה תגידי לו כדי שלא יפחד? .אולי תסבירי לו שכלם לידו רק מעט רחוקים כי הוא החשוב ביותר, הוא
כמו מלך חשוב שיושב בראש. יש לו היום יום הולדת.
מה נעשה לו כדי לשמח אותו? נשיר? שרים…
עכשיו מחלק הדובי ממתק.
וכל אחד מהמשתתפים מאחל בלחיצת יד מזל טוב. מרימים על כסא ועוד
שיחזור אירוע יום הולדת כל יום במשך שבוע. באופנים שונים.
2.עורכים לבובה אפרת מסיבת יום הולדת
עוטפים. מקשטים כסא מיוחד.כלם יחד. החדר מלווה בבלונים. אווירת חג.
שואלים את הבת החוששת מיום המסיבה. מה הדבר שהכי ישמח את הבובה אפרת ביום הולדתה?
איזה מתנה לקנות לה?
אולי חצאית חדשה? וכלן תיראנה בגן כמה היא בובה מתוקה? היית רוצה ליום הולדת בגד חדש?
נושא מסיבת היום הולדת יהווה. יצטייר לילדה כחוויה. והיא תפסיק לחשוש מכך.
מאד עוזר טכניקת הפיכת מחשבות:
במקום שתיראה בדמיונה פחד,
תחוש בליבה דחף
ותצפה ליום הולדת
שכ’כ מיוחלת. מדוברת. .
3.שיקוף רגשות:
ממה את חוששת? למה? מהיקרה לך אם… לדבר על הפחד. להוציא מה מפחיד. להוכיח לה שאין
ממה לחשוש. אם לא אוהבת שהפוקוס יהיה עליה. יכולה לשבת בצד יותר. לתרגל מקומות ישיבה
שונים. לסיום: לשחזר האירוע באמצעות אצבעות ידיים. בובות מתחלפות. ובובות פלימוביל שונות..

3 תגובות
  1. רחל הגב

    אבקש את התייחסותך לגילאי העשרה +.
    תודה.

    • admin הגב

      רחל יקרה
      תודה על פנייתך
      אשמח ליתר מיקוד והרחבה ע”מ שאוכל להתייחס בהתאם לציפיות שלך
      גילאים
      אתגרים
      אווירה בבית וכל מה שנראה לך מתאים ומוסיף להבנה. בהצלחה!

  2. אודליה הגב

    מהמם ומחזק ! אתי את אלופה!

השארת תגובה