טיפים לשנה טובה יותר...
הורות בשנה החדשה
כשילד נולד
נולדים זוג הורים.
כשנולדים הורים
נולדים איתם רגשי אשמה.
[ולי הם היו קודם והתחבאו?]
רגשות האשמה עושים לנו שירות "מצוין"
הם מחברים אותנו לצער
בלי לקרוא לכיוון חדש, אחר, נכון ומדויק לנו.
אז איך נתמודד עם רגשות האשמה?
•
ועם מה כדאי לנו להגיע לראש השנה?
לא משנה איך התנהלנו השנה
מול הילדים, מול סביבתנו
ובעיקר מול עצמנו
תמיד יש הזדמנות חדשה
והפעם זה קרוב מתמיד.
•
אחרי החרטה ועזיבת החטא
בואו נחשוב על דרך שונה ומעשית
בה ננסה להתנהל בתקופה הקרובה.
כשמדברים על שינוי
לא כדאי לעבור מקצה לקצה
כדאי במינון קטן אך עקבי
לוודא שאנו ממשים את הקבלה
ו"נוגעים" בחזון מעט אך בכל יום.
•
ומה עוד יעזור לנו להיות טובים הרבה יותר?
לדעת ש"שלושה שותפים באדם"
ולי יש שליטה ובחירה על הפרשנות, על התגובה
ועל הימצאות החוויה.
לדעת ש"לא עלי המלאכה לגמור"
אבל גם אין "אני בת חורין להיבטל ממנה".
כשאנו עושים אנו חווים תחושה חיובית מוגברת,
סוג של מעבר מחוסר אונים, ייאוש ורפיון
לתחושת חיבור, משמעות ועשיה מקדמת.
מה אנו יכולים לעשות בשביל לשפר את תפקודינו כהורים?
___________________________________________
מה נוכל לעשות בשביל לשפר את תפקודו של ילדנו/ מטופלנו/ תלמידנו?
___________________________________________
• אבחון דידקטי/ קשב וריכוז/ פסיכודידקטי
• תהליך קריאת כיוון ?
• העצמת הורים?
• הדרכת הצוות
• שאלות ב" מקום שלכם" – שירות חינמי מטובי אנשי המקצוע
• הנחית הורים בקורס במחשב- -אצלכם בבית??? ]"הורות ומוגנות"[
בואו ננצל ונמצה דווקא את תקופת החגים להעצמת הכוחות שיש בילדנו /
תלמידנו ונפתח כישורים ויכולות שאינם תלויים בלמידה/ ריכוז/ נקודת החולשה שלהם.
פעילויות מומלצות לדוגמה: [כל אחד יעשה התאמה ע"פ הכישורים, הסבלנות, הפניות,
העדפות הילד, היכולת וכו].
• עריכת קניות [פעילות שמפתחת אוריינות, אחריות, שימוש בכסף, יחסים חברתיים,
פתרון בעיות, גמישות, כוח פיזי, סבלנות וחשיבה].
• קיפול מפיות / קישוט סוכה / עריכת שולחן חג [מוטוריקה עדינה, חוש אסטטי,
סבלנות, דחיית סיפוקים, העתקת דגם, ספירה, יצירתיות].
• הטבח במטבח: נתן לילדנו להכין סלט/ פשטידה/ עוגה ע"פ הגיל והיכולת [מקדם
אוריינות, מושגים חשבוניים, מוטוריקה עדינה, יצירתיות, הבנת הוראות, אחריות, ניקיון,
סיבה ותוצאה וסיפוק עצום].
• ילדים שלא אוהבים "עשיה" יכולים להכין סיפור לסוכה לפי רעיון [האושפיזין, מהות
החג], להכין שיר מיוחד עם תנועות ולאמן את שאר הילדים בהתאם, להכין חידות, חבילה
עוברת או פעילות אחרת.
נאפשר לילדנו בחירה, ניתן להם מרחב, נעצום עיניים מטעויות, נגדיל ונעצים את
ההצלחות, נחמיא ונפרגן על כל זווית חיובית, נבטא זאת במגוון אופנים ונשמח במה
שיש – כי תמיד יש:)
ולקינוח
לא נחפש שלמות
נתמקד בדרך
כי המוטו של קריאת כיוון:
"ההצלחה היא הדרך
אם יש לך כיוון".
שלכם, מכל הלב, אתי רוזנצוייג, מאבחנת דידקטית ומנחת הורים "הורות ומוגנות"