אבחונים

"כאשר דלת אחת נסגרת בפנינו, יש דלת אחרת שנפתחת."

בית קריאת כיוון, מתוך מטרה לתת מענה מקצועי וממוקד לקשיים שונים, מציע לפנות לאבחון במקרה של קושי לימודי, קושי רגשי או קשיים בוויסות, תקשורת, בהתפתחות ועוד.
האבחונים כוללים פגישה פרטנית עם ההורה, שאלונים המופנים לאנשי החינוך של הילד, אבחון מקצועי ופגישת סיכום, כוללת דו"ח מקצועי המסכם את ממצאי האבחון ומציע דרכי פעולה.
באבחון אנו בודקים מגוון רחב של כישורים ומיומנויות, במטרה לזהות האם מדובר בקשיי קשב וריכוז (ADHD), בקשיים על רקע רגשי, בקושי התפתחותי או אחר.

 

קליניקת קריאת כיוון מציעה אבחון פסיכו – דידקטי המשלב פסיכולוג ומאבחנת דידקטית, אבחון דידקטי, אבחוני קשב וריכוז (MOXO) וכן אבחון לקויות למידה, התאמות והקלות לבגרויות ומבחני סאלד, אבחון מיומנויות ועוד.

במכון "קריאת כיוון" צוות מקצועי - רב תחומי לצורך אבחון מתאים לילדכם ולמימוש הפוטנציאל שלו.

אבחון קשב וריכוז ממוחשב

במבדק זה מתמודד הנבדק עם מטלה הדומה לחיי בית הספר. התמקדות בגירוי אחד לעומת שאר המסיחים החזותיים והשמיעתיים. באבחון זה צפים, בד"כ, קשיים של ילדים , נוער ומבוגרים המתמודדים עם אחד או יותר מהתחומים: קשב, תזמון, אימפולסיביות ו/ או היפראקטיביות.

הייחודיות של קריאת כיוון היא האבחון המערכתי, השאלונים הייעודיים לקשב ולריכוז וגם הכלים, הראיון עם הנבדק ובני משפחתו ועריכת אינטגרציה בין כל חלקי האבחון תוך כתיבת דו"ח מקיף ומעשי.

אבחון דידקטי

לאבחון זה מגיעים תלמידים [ ילדי גן, תלמידי בית ספר, חטיבה, תיכונים וסטודנטים ] החשים כי יש פער בין יכולותיהם הכלליות התקינות לבין "הפתעה" החמצה או אכזבה לא מוסברת בתחום הלימודי. כמו, קשיים ברכישת תחום ספציפי: קריאה, הבנת הנקרא, כתיבה, חשבון או אנגלית. באבחון נבדקים גם התחומים האקדמיים, תלמידאות – ההשתלבות של הילד במסגרת הלימודית וגם התחומים הקוגניטיביים: זכרון, תהליכי עיבוד, שפה, חשיבה, שיום ושליפה, תפיסה חזותית, שמיעתית ועוד.

הייחודיות של קריאת כיוון היא בתשאול מעמיק, עריכת מספר מבדקים לכל אבחון, מפגש מסכם עם ההורים לבניית תכנית עבודה לשינוי  וגישה מעשית. לרוב, שני מאבחנים שונים רואים את הילד שזהו בונוס נוסף [רק במקרה שבתשאול מובן שזה לא מתאים זה לא נעשה]. שילוב המאבחנים יוצר סיעור מוחין, ראיה מערכתית, הסתכלות רב ממדית ולמידת הילד באופן מעמיק ומקצועי יותר.

אבחון פסיכו-דידקטי

אבחון מקיף זה נעשה רק לאחר מיצוי אפשרויות נוספות. תפקידו למפות מנת משכל, פוטנציאל לימודי, התאמה לחינוך רגיל או מיוחד, קביעת הקלות, התאמות או סטטוס של 07 בתיכונים [שעות חינוך מיוחד]. אבחון זה נעשה הן ע"י פסיכולוג חינוכי או קליני והן ע"י מאבחן דידקטי מוסמך, כמובן.

הייחודיות של "קריאת כיוון" היא בכך שעל כל אבחון המתבצע בקליניקה נשללים עשרה. היד קלה על ההדק ומאובחנים רבים נשלחים אך דווקא בשיחת התשאול המקדימה, תשע פניות נמצאות מיותרות…..או מופנות למשאבים אחרים כמו טיפול, ברור רפואי, או פגישה "קריאת כיוון" לבנית תכנית התערבות לטווח קצר וארוך.

קבלו במתנה את "המדריך המלא לפני פניה לאבחון" ישירות למייל שלכם

אתם שואלים- אנחנו עונים

השאלה חשובה כי המשפט: "לפעמים מרוב אבחונים לא רואים ילד" נוצר על ידי כמאבחנת דידקטית. יש מקום לבדוק היטב לפני שפונים לאבחון בכלל. לאבחון דידקטי פונים כשיש תחושת פער והחמצה בין יכולת הילד המרשימה כתקינה לבין העדר מימוש בפעול לא בשל סיבה ברורה כדוגמת מחלה, מעבר דירה, טראומה, מנת משכל נמוכה, קשיים חושיים, רגשיים וכו.. שניתן בשלם לתלות את חוסר ההצלחה. האבחון הדידקטי נועד למפות כישורים וכשלים ביכולות הלימודיות ולזהות ליקויי למידה ומוקדים הדורשים חיזוק וטיפול. מטרת האבחון להאיר את מוקדי הכוח שלו, להסביר את הכשל וליצור תוכנית עבודה המותאמת לצרכיו, קשייו ויכולותיו. האבחון הוא עפ"ר הצעד הראשון והכדאי בשרשרת צעדים אותם יעשה הילד והוריו באם יש קשיים/לקויות למידה המפריעות לתהליך למידה להתרחש באופן ספונטאני. במידה ויש חשד לבעיה רגשית מורכבת, צורך לברר את מנת המשכל, מחשבה על העברה למסגרת חינוך מיוחד מומלץ לשלב גם אבחון פסיכולוגי. המיזם: "קריאת כיוון" נועד לסייע להורים לערוך אבחנה מבדלת ראשונית ולנהל ולממש את תהליכי האבחון והטיפול.

תודה על ההזדמנות למקד. האבחונים הנערכים בקליניקת: "קריאת כיוון" הם אבחוני מוכנות לכתה א', אבחונים דידקטיים נרחבים ומבדקי קשב וריכוז ממוחשבים {MOXO}. בנוסף, מתקיימות אצלי קבוצות אמהות להעצמה, הנחיה ומודעות. המיזם קריאת כיוון משלב בין הדברים ומהווה מעין חדר מיון ראשוני ובכך חוסך להורים ולילד זמן, מאמץ וכסף ומשאיר אותם פנויים לטיפול ולקידום האמיתיים במקום למלא קלסרים באבחונים שאת רובם אינם יכולים לקרוא ולהפיק מהם תועלת.
אני מודה לכם על השאלה, מבינה את הצורך בברור מעמיק ושמחה על ההזדמנות להרחיב אודות המיזם "קריאת כיוון".
לפני קביעת פגישה עם ההורים / הצוות החינוכי אני שולחת טפסים לכול המטפלים בילד/ה {כולל בחורות סמינר, בחורי ישיבה ומבוגרים הבאים לטיפול}. את הטפסים יש למלא ולשלוח אלי לפני הפגישה! גם שיחות טלפניות עם הצוות, בנוסף לשאלונים, מתבצעים לפני הפגישה ולעיתים גם לאחריה. כך הפגישה מתחילה ממקום אחר. ברור, שאני לא מאבחנת בשעה!!! מטרת הפגישה היא לא אבחון [אבחון דידקטי, לשם השוואה לוקח שעות ארוכות ומתבצע במשך 2-3 פגישות, ביניהן יש שעות עיבוד וכתיבה ארוכות }. מטרת הפגישה היא כשמה :"קריאת כיוון- תכנון, מיצוי וניהול תהליכי טיפול ואבחון". התבוננות ולמידת העבר מתוך כל האבחונים, טיפולים, סיכומים ושאלונים שיש. יצירת השערה, הכללה ומחשבה אודות הקשיים. ובעיקר, יציאה לדרך חדשה, תכליתית, ממצה ומותאמת למטופל וסביבתו. יש גם ליווי באמצעות הדוא"ל / טלפון וב"ה פירות מתוקים כבר ממלאים בנחת!
שאלה מצוינת המובילה להסבר על מהות המבדק. המבדק הינו ממוחשב ואובייקטיבי וזוהי מעלתו הגדולה, [על מעלותיו הנוספות תוכלו לקרוא במאמר מפורט ומקיף באתר זה] אך הוא לא מסביר מדוע הילד מתפקד כך או אחרת. הוא מראה את ה"איך", את התמונה של ארבעת תחומי הקשב {קשב, תזמון, אימפולסיביות והיפר אקטיביות} אך בלי להיכנס ל"מדוע".
לצורך הדוגמא, ילד עייף, רעב או מוסח ספציפית בשל גירוי משמעותי יראה פרופיל בעייתי באחד מתחומי הקשב, אך הסיבה, לא תתגלה וכמובן לא תהיה על רקע נוירולוגי וכך הטיפול יכשל…. 
דוגמאות אלו קורות למכביר, בשבוע שעבר הגיע ילד חיידר פקח וערני , בן אחת עשרה, ש"אובחן" ע"י מי מקרוביו כבעל הפרעת קשב וריכוז. אותו נער מודע ואמיתי הסביר לי מדוע בדיוק עושה בעיות בבית ובכיתה. את הדינמיקה המשפחתית הוא תאר לפרוטרוט ואף את התפקידים הלא מודעים הוא צבע בצבעים כנים ומלאי מודעות ורגישות. את כל המידע הקריטי הזה, שאומת באמצעות ראיונות ושאלונים מקצועיים, ע"י ההורים והמחנכים, לא ניתן היה לגלות רק באמצעות המבדק. תוכנית ההתערבות תוכננה איתו, עם הוריו ועם הצוות החינוכי והיא לא כללה פניה לנוירולוג!
הם הגיעו לאבחון קשב וריכוז, אבל בסוף הוא לא נעשה—

הם הגיעו לאבחון קשב וריכוז, אבל בסוף הוא לא נעשה—

בסוף לא עשיתי להם אבחון… דוד היה נראה כמו נסיך מחלון ראווהראיתי, דרכו [ולא רק בתפאורה] גם את הוריו המשקיעים.הם
מוכנים לכיתה א'?!

מוכנים לכיתה א'?!

מוכנות לכיתה א' בתחום ההתנהגותי רגשי – ילד העולה לכיתה א' נדרש באופן מלאכותי, חיצוני ושרירותי לעבור ממצב משוחרר בטבעו
כולם עם הפרעת קשב וריכוז…..

כולם עם הפרעת קשב וריכוז…..

כולם עם הפרעת קשב וריכוז….. האם הקורונה מגדילה ומגבירה הפרעות אלו או שהפכנו אותה ל"פח אשפה"? בס"ד כולם עם הפרעת
מוכנים לפורים ונהנים

מוכנים לפורים ונהנים

פורים שבי רגע לו הייתי שואלת אתכן, איך אתן מרגישות ביחס לפורים, מאמינה שהיו מגוון תשובות על הסקאלה. וזה תלוי
מוכנות לכיתה א' ברובד הארגוני והמוטורי

מוכנות לכיתה א' ברובד הארגוני והמוטורי

אתי רוזנצוייג-קריאת כיוון במיזם משותף עם הגב’ אילה שטרנשוס, מרפאה בעיסוק, במאמר ייחודי להכנת ילדנו לכיתה א’ברובדי ההתארגנות והמוטוריקה העדינה
מוכנים לכיתה א'?!

מוכנים לכיתה א'?!

מוכנות לכיתה א' בתחום ההתנהגותי רגשי – ילד העולה לכיתה א' נדרש באופן מלאכותי, חיצוני ושרירותי לעבור ממצב משוחרר בטבעווהרגליו
מבדק קשב וריכוז ממוחשב

מבדק קשב וריכוז ממוחשב

תרומת מבדק הקשב הממוחשב MOXO לשילוב וטיפול מיטבי, מאת: אתי רוזנצוויג. יאיר, בן ה-13, הגיע לאתי רוזנצוייג "קריאת כיוון" עם
הכרות עם אבחון דידקטי

הכרות עם אבחון דידקטי

מהו אבחון דידקטי? אבחון דידקטי הוא תהליך הבודק באמצעות סוללת מבדקים מבחינה כמותית ובעיקר מבחינה איכותית את תפקוד "הילד".  מטרתו,